Dunea start in Leiden Campagne #rondjevanmij


Tjeerd Scheffer, voorzitter van Leiden Marathon lanceerde samen met Kim van Holsteijn van waterbedrijf Dunea de campagne #rondjevanmij. Met deze campagne worden de vrijwilligers van Leiden Marathon op een ludieke manier in de schijnwerpers gezet en legt het waterbedrijf op een andere manier de focus op drinkwater.

De campagne bestaat uit een hilarische online video waarop de training van deze onmisbare vrijwilligers in beeld wordt gebracht. Tjeerd: “Dunea is al jaren een vaste partner van Leiden Marathon, maar dit jaar hebben we de samenwerking uitgebreid. De focus ligt dit jaar op onze vrijwilligers. De campagne is echt heel gaaf geworden, onze vrijwilligers bleken zeer goede acteurs en we hebben enorm veel lol gehad tijdens de opnamen. En dat is terug te zien in de video.”

Kim van Holsteijn is trots op de samenwerking: “Iedereen weet inmiddels dat water onmisbaar is bij een sportieve prestatie, maar waar we niet altijd bij stilstaan is dat dit water wordt uitgedeeld door vrijwilligers. Onze campagne focust op de voorbereiding van deze vrijwilligers in plaats van op de lopers. Zo zie je hoe zij zich voorbereiden, hoe ze trainen en hoe ze warmlopen. Tjeerd was heel geloofwaardig in de rol als strenge coach. Hij blijkt een ongekend acteertalent te hebben.”

“We willen met de spot het belang van de vrijwilligers benadrukken, niet alleen voor Leiden Marathon ook maar voor maatschappelijke organisaties zoals die van onszelf. We wensen hen daarom heel veel succes tijdens de Leiden Marathon. Zet ‘m op!”